CORNELIUS COFFIN

– Del 8 de juliol al 30 de setembre 2023 –

CORNELIUS COFFIN

X-RAY SHEROES: Un hibridari mitològic

MITES DEL PASSAT PRÒXIM

X-Ray Sheroes és una sèrie d’híbrids sobrenaturals amb component humà i animal.

Representen algunes de les possibilitats d’aliatge entre la naturalesa humana i la no humana que han esdevingut “reals” en l’imaginari col·lectiu. Aquest espectre arquetípic (present, passat i futur) inclou éssers mitològics, cinematogràfics i religiosos. Es tracta d’un projecte que va començar anys enrere i que roman encara obert. Ara es presenta al Konvent com una mena de gabinet de curiositats radiogràfic i en un entorn adequadíssim: la capella del Konvent.

LA RADIOGRAFIA COM A IMATGE DE LA REALITAT

La naturalesa radiogràfica d’aquest hibridari ens du a no dubtar de la seva existència. Una radiografia és, en principi, irrefutable, en el sentit de què és la fotografia interior d’un ésser viu, prova íntima i sòlida de la seva realitat.

Totes les obres d’aquesta sèrie s’han creat amb radiografies escanejades provinents del zoològic de Barcelona, veterinaris, amics o personals.

Les impressions són en giclée d’alta qualitat sobre paper Hahnemühle Photo Rag Baryta de 315 g

 

L’ESFINX (sphinx, Σφίγξ): “Animal” mitològic que representa la possessió de la saviesa, de totes les respostes i de les ciències del passat.

En aquest estudi se la mostra embarassada enfortint el símbol de l’enigma que amaga dins.

Tècnica: Collage digital radiogràfic. 2021  Mides: 100 x 100 cm

LA CíCLOPA (cyclops, Κύκλωπας): Forçar el gènere del mite del ciclop a femení m’ha permès presentar-la com una geganta càndida, presumida, monolítica i vulnerable allunyada de l’estereotip salvatge, estúpid i irracional d’un Polifem qualsevol.

Tècnica: Collage digital radiogràfic. 2023  Mides: 180 x 96 cm.

LA VAMPIRA (vampyrus, Λάμια): Convertida en un supermite gràcies al seu èxit tant a la literatura com al cinema, no solament ens remet al diable sinó que el comple- menta. És la versió moderna de les làmies: la seva condició de no-viva i capacitat de transmutació similar a la d’un déu juntament amb la seva necessitat de sang humana com a font d’energia tabú l’inclouen dins d’un apartat més escatològic.

Tècnica: Collage digital radiogràfic. 2023  Mides: 110 x 135 cm

 

LA SIRENA (siren, Σειρήν): Aquest ésser, tot i formar part de la mitologia antiga, ha perdurat al llarg de la història sense canviar quasi gens els seus atributs. Es tracta, doncs, d’un híbrid ben posicionat dins l’apartat de les femme fatale, i sol simbolitzar la temptació, la que sedueix amb la veu.

Tècnica: Collage digital radiogràfic. 2021  Mides: 100 x 100 cm

LA DIABLESSA/MINOTAURA (diabla, Γελλώ): Convertida en l’arquetip del mal per excel·lència, compta amb una popularitat brutal dins del món quimèric. De vigència inqüestionable, representa l’amoralitat i l’ambigüitat en el seu estat més pur.

Tècnica: Collage digital radiogràfic. 2022  Mides: 138 x 117 cm

LA GORGONA (Gorgona, Γοργόνες): La Gorgona o Medusa simbolitza l’aspecte maligne i destructiu de la naturalesa femenina. Un altre exemple de femme fatale que converteix a aquells qui la miren en pedra. Tot i que no és tan popular com altres arquetips, la seva iconografia ha estat utilitzada per creadors tan diversos com Caravaggio, Gianni Versace o Josef von Sternberg a la seva pel·lícula “The Shanghai Gesture” amb la seva malvada – i guapíssima – Mother Gin Sling. 2021

Tècnica: Collage digital radiogràfic. Mides: 68 x 88 cm

L’ÀNGELA (angelus, ἄγγελος): Un altre exemple clàssic de la mitologia que, després de passar pel filtre del cristianisme, ha acabat erigint-se en el sublim en l’espiritualitat, símbol de protecció i, per extensió, de bondat. Seria impossible enumerar els milers de representacions artístiques, gràfiques, simbòliques, cinematogràfiques, literàries i religioses d’aquest híbrid. Una superpop.

Tècnica: Collage digital radiogràfic. 2020  Mides: 100 x 100 cm

LA CENTÀURIDA (centauride, Κένταυρος): Descaradíssima representació de la dualitat i la lluita entre el bé i el mal, l’instint i el seny, la naturalesa espiritual i l’animal, la Centàurida exemplifica la inversió de la figura del cavaller medieval i el domini de l’inconscient sobre el conscient.

Tècnica: Collage digital radiogràfic. 2022   Mides: 100 x 100 cm

 

EXPOSICIÓ X-RAY SHEROES: un hibridari mitològic!

Cornelius Coffin / Katy Vives Phipps

 BIOGRAFIA

Estudia a la Universitat de Belles Arts Sant Jordi de Barcelona i s’especialitza en imatge (Cinema, Vídeo i Fotografia)

Artista difós ha experimentat amb diferents disciplines com el vídeo (Arco 1990, Festival de Donostia 1991, Festival de Catània 1992 entre d’altres); el collage analògic i digital (Konvent 2016, Berga, Espai B 2017, Barcelona, Studio Weil, 2022, Mallorca, etcètera); la instal·lació (Mapa poètic, Fòrum de les cultures, Barcelona, 2004, Barcelona Acció Cultural 2004-2008 o la inauguració del Fabra i Coats al 2012 amb un disseny d’espai).

A més, treballa el disseny en el seu vessant més artístic i ha exposat els seus treballs per tot el món amb l’exposició 300% diseño español del 2006 al 2010 (Xina, Japó, Grècia, Colòmbia, Portugal, Mèxic, Costa Rica, etc), a la Universitat Javeriana Pontificia de Bogotà (Colòmbia), o a l’exposició itinerant i col·lectiva Design Road 2010 (Síria, Jordània, Bahrein).

A més és sòcia fundadora de les associacions galeria Eat Meat de Barcelona i A~I~G~U~A que promou l’art i la cultura als voltants del riu Gaià de Tarragona.