– 6 i 7 d’octubre 2023 –
Festival A Love Suprem V
MIRRORED FATALITY (Philippines, Pakistan, USA)
https://www.instagram.com/mirroredfatality/
https://mirroredfatality.bandcamp.com/album/ecocide-3urth
Mirrored Fatality recorda la totalitat de la carn desmembrada i muten com a terratoides perennes pol·linitzadores creuades. Entrellacen xarxes de ràbia glitch amb ressonància corroïda i regeneren les espores abandonades amb el seu bioma immersiu: ECOCIDE 3URTH: un espectacle d’instal·lació ritual de transmutació i biohacking en viu on els cossos tecnològics de la fatalitat reflectida s’activen internacionalment com a multiespècies de criatures, terratoides i transhumans. Mobilitzen la seva tradició transmèdia com a crides a l’acció contra la transfòbia, el colonialisme, la catàstrofe climàtica i el capitalisme de vigilància. experimenten amb animació 3D, pel·lícula interactiva de realitat mixta i regeneració decolonial amb les seves veus, moviments i escultures per simular una partitura de soroll experimental de Kapampangan i Urdu en directe de guitarra, baix i electrònica.
BURNING WOMAN (Kiyv, UKR)
https://www.instagram.com/burningwomanua/ https://linktr.ee/burningwomanua
https://drumeindhoven.bandcamp.com/track/nightingale-song
Burning Woman és el sobrenom d’una músicx, dissenyadora de so i DJ de Kíev Kateryna Kostrova que treballa en els gèneres de dark ambient, drone, techno, idm, industrial i noise. Experimenta constantment amb el seu propi so, utilitzant diversos mètodes de síntesi i processament del so, així com enregistraments de camp. Nascuda i criada a l’est d’Ucraïna, l’artista ha nodrit un tendre amor per l’estètica industrial que intenta reflectir en la seva obra. Kateryna és membre de la plataforma educativa per a productores de música electrònica femenina i no binària Womens’ Sound, i ha actuat als seus esdeveniments en diverses ocasions. El 2021, va formar part de l’equip organitzatiu de la residència internacional WOK – Collaborative Pot per a dones productores d’Ucraïna, Polònia i Suècia. Kateryna continua treballant en projectes centrats en la música electrònica experimental i artistes emergents juntament amb els seus col·legues de l’ONG Institute of Sound.
https://www.instagram.com/nfnr_music/ https://open.spotify.com/artist/0CPUDabJj8M3gs328Mu6Uf https://www.youtube.com/watch?v=Oxq0_6hcn6o&list=PLjB6omqENdo30sIhd0PqfS-CP4grbdzFJ&index=10
NFNR – Artista de música electrònica ucraïnesa amb seu a Kíev. Va començar com a directora de cor, va transformar les pràctiques de música coral en composició electrònica en diferents gèneres, combinant textures polifòniques multicapa de vst modular amb enregistraments d’un altre camp industrial de passió. Des de l’inici de la invasió russa a gran escala, NFNR continua vivint a Ucraïna i ajuda activament els defensors del seu país a recollir donatius, organitzar subministraments de l’estranger i tocar concerts benèfics. Sentint-se difícil compondre música durant el temps de guerra, va començar a buscar temes que poguessin anar més enllà de la ira i la desesperació personals, trobant solució per parlar de fragilitat, vulnerabilitat i tendresa.
CLARA (París/ Italia)
https://www.instagram.com/clarafrancese/ https://youtu.be/6nKB5uXgvq8?feature=shared
https://on.soundcloud.com/tYf28
La Clara és una artista electrònica d’origen italià que actualment resideix a París. Compon bandes sonores per a produccions de cinema, teatre i moda, que han influït molt en el seu viatge en la música de ball electrònica. Els seus decorats i actuacions sovint es descriuen com a “pures experiències sensacionals”, proporcionant al públic una atmosfera cinematogràfica.
https://www.instagram.com/furvoice/ https://www.youtube.com/watch?v=JXjLc7s7N_U
https://furvoice.bandcamp.com/
Fur Voice és David Gracia, compositor, vocalista i productor electrònic establert a Barcelona. El seu darrer àlbum ‘Passion Tuning’ (Mutabor i Amén Discos) és una progressió del seu set en directe, una barreja de textures de sintes que evoquen estats d’ànim i la seva veu expandida per pedals al ritme de beats que oscil·len al frenesí.
BIDISHA (India/ Berlin)
https://www.instagram.com/bids.d/?igshid=MzRlODBiNWFlZA%3D%3D
https://on.soundcloud.com/LjVad
Bidisha és una artista experimental amb seu a Berlín que crea música electrònica analògica. Toca i actua amb instruments electrònics fets per ella mateix i objectes trobats.
NOUR KARA & JULIETTE CAPEL (Iran/ France)
https://www.instagram.com/nour.kara_juliette.capel/
https://www.instagram.com/juliette_capel_/
https://www.instagram.com/nourkara.ir/
El duet està format per Nour Kara i Juliette Capel. Nour Kara, productora iraniana de música electrònica, compon i actua en directe amb màquines analògiques i digitals. En aquest projecte la seva música electrònica, amb doble nacionalitat i amb influències experimentals, glitches, industrial, dark-wave, post-punk, EBM, coneix Juliette Capel i el seu violoncel.
Juliette Capel, multiinstrumentista, ofereix en aquest projecte una interpretació no clàssica del violoncel els sons del qual estan modulats per efectes.
GENOVEVA GENOCIDE (Asturias/Bilbao)
https://www.instagram.com/genoveva_genocide/
Genoveva Genocide és el nou projecte de Nictofilia, adentrada al món de la indústria, el soroll i la protesta. Entra al so de la contracultura industrial on la lluita i la revelion sacseja tots els seus sons, jocs de drones, veus i instruments creats amb ferros recollits dels mateixos edificis. T’endinsa a les entranyes oblidades i sagnants de les classes.
Tots els directes són diferents, és un impuls d’improvisació corporal, no accepten la repetició, banys de sons creats amb ferros rovellats picats pel temps i alhora amb una resistència indestructible, cosa que et porta a l’arrel de la rudesa i la força primitiva.
CARMILLA SIOUX (Barcelona)
https://www.instagram.com/carmillasioux/
https://youtu.be/ut5JyM944xg?si=Fmc-NLV0ITuXPyNL
https://on.soundcloud.com/8wndZ
Carmilla Sioux és DJ i productora de Barcelona. En l’últim any, ha aconseguit fer-se un nom en l’escena underground local, tocant en clubs de renom i compartint la seva música a nivell internacional. A través de les seves produccions, invoca la bruixeria com a mitjà de subversió. El seu estil gòtic i la seva passió per la música industrial s’entrellacen creant conjunts immersius i emotius.
OLOR ACRE (Barcelona)
https://instagram.com/oloracre/ https://soundcloud.com/oloracre
Olor Acre és el projecte barceloní d’Erik Paterna (aka Stmkh) i Xavier Longàs (aka Refectori) que tenen tres àlbums amb els segells de Bestiarie i Hedonic Reversal. Han actuat a diferents sales i festivals a Barcelona com MIRA Festival, a les dues edicions de Bicefal Festival, així mateix han portat sons propers al techno al Kreuzberg Club de la mà de Diffuse Reality. També amb el col·lectiu HEX, ha participat en el seu segon episodi a The Loft de Razzmatazz.
Aquest projecte ha estat dut a terme amb una idea que passa per un procés de creació definit a partir de la descomposició de sons ja presents juntament amb una constant acceleració descompassada que dóna com a resultat estructures i formes amb diferents lectures.
Operacions viscerals sobre configuracions establertes amb conseqüències sonores picants i abrasives que ofereixen magnituds futures.
Ordres i valors establerts per allò humà que són interpretades per la màquina donant així conseqüències heurístiques. Una expressió de control davant de sons disposats a transformar-se que es reparteix i està compartida biomecànicament; deixant espai a la seva composició per posteriorment arribar a un acord mutu de les interpretacions.
Un sense sentit esdevingut en la determinació dels resultats.
https://www.instagram.com/bea_narcoleptica/
https://youtu.be/B8pDMJwk79s?si=g_70zEHkj8t_jrGj
https://narcoleptica.bandcamp.com/
Narcoleptica és Beatriz Vaca fent soroll. Experimentant des de la vostra veu, guitarra elèctrica processada, piano, sintetitzadors i electrònica, el vostre directe ens submergeix en una experiència d’estratificació sònica, misteriosa, intensa, evocadora i emocional. En lloc de la interpretació, es presenta la cerca de la veritat; una situació real que afecti qui escolta. A més dels seus discos publicats, la seva música apareix en nombrosos recopilatoris, àlbums col·laboratius, bandes sonores i peces escèniques de performance, dansa, teatre i multidisciplinars, en les quals sol actuar en viu. En aquesta ocasió presentarà un set d’electrònica experimental i veu.
Surreal Number (Madrid)
@musica_dispersa_rob
https://musicadispersarecords.bandcamp.com/album/quantum-compilation-acid-techno-files-2
És un dels projectes musicals de Roberto Vilela fundador de Música Dispersa.
Amb aquest projecte intenta tornar al so dels seus herois dels 90 rescatant aquells conjunts d’àcid i techno 100% analògic gravant aquells temps sense ordinadors ni smartphones creant un so vintage al qual s’agreguen mostres i alguns sons que s’acosten al so industrial més aspre. .
Amb aquest projecte Roberto ha actuat diverses vegades a la mítica sala Specka de Madrid a més de llocs tan dispars com Tbilissi o València.
RENACER
@carmen_lemade @tillmembrillo
https://on.soundcloud.com/YuaHQ
https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=WxUzdhh5_1I
“RENACER” és un viatge sonor, transtexturitzat, la pell dels artistes Till i Carmen (aka Helio 2%). La peça mostra coses que sentim però ens costa expressar amb paraules: la incomoditat, la incomprensió, el dol i la pèrdua però també l’eufòria, l’esperança, la voluntat, la curiositat. Narra una història que comença des d’un cos que va transitant. Però no és un individu tancat, sinó que el seu cos i la seva identitat és com una membrana que es va alimentant de tot allò amb què es troba. El “trans” com a travessament. Aquesta és la idea. Tant en el sentit de “ser travessat” com “travessar” i “transformar” allò de fora. Una transformació en la manera d’absorbir el món, però també en la manera d’abocar-se al món. Va molt més enllà del gènere, el gènere és una manera d’expressar aquest intercanvi.
Till Gerdt utilitza la fotografia conceptual com a eina d’observació i autopercepció. Mitjançant la seva postproducció i poemes sonors desenvolupa una pràctica artística nodrida pel bioespiritualisme, ecotransfeminisme i qüestions ecològiques antimassivoconsumistes. La seva connexió amb identitats dissidents i la naturalesa abasten l’epicentre de les investigacions.
Carmen Hernández (aka Helio 2%) desenvolupa actualment el concepte “Transtextures” sobre el gènere hiperfluid, qüestions de classe, ruralitat i interseccionalitat. En paral·lel desenvolupa el seu projecte musical indie-jazz-folclòric “Carmen Lemade” i en tinta negra i de manera gairebé automàtica dibuixa l’univers “VIXU”: un projecte refugi on apareixen mons que fusiona allò animal amb allò vegetal i la utopia amb la distòpia .
Kamala resideix a Madrid actualment, des de ben jove dedica la vida a l’escena electrònica. El 2012 comença a promocionar esdeveniments amb ASA People Collective i més tard viatja a Londres i s’estrena com a DJ a les festes clandestines de la ciutat. Ja resident a Madrid, dóna forma a un so propi, emocional i hipnòtic. L’espectre del seu repertori sol estar centrat en la música de ball i la cultura de club. Ha posat la banda sonora en esdeveniments com Mercedes Benz Fashion Week entre altres. És l’ànima mater de Presa de Terra, una nova festa emergent a Madrid. Podem escoltar l’artista en cabines com Studio 76, Specka, Industrial Copera, Octogon, Skin, Sala Muv o Sirocco.
Nekane García és una artista multidisciplinària resident a Logronyo. S’especialitza en danses urbanes i contemporànies, amb una fixació especial pel món de la performance, la música electrònica i la creació de vestuari escènic.
Ha participat en esdeveniments com “De cap a peus” al Museu Würth, Fiera Fest Alacant ia Acento, certamen de danses urbanes de Sevilla.
A més s’introdueix en projectes audiovisuals construint el vestuari per a “Lumo” i “Choreomanía” dirigit per Davo Bezares. Ha participat també a la pel·lícula “Un amor” d’Isabel Coixet, com a coreògrafa.
Juntes formen *metAmor*, un projecte audiovisual que combina la dansa i la música experimental amb una aposta única i efímera, ja que mai no repeteixen les seves obres.
OMVRA
https://www.instagram.com/omvra_/
Omvra és una DJ i productora italiana que ha construït la seva base artística sobre l’eclecticisme i la catarsi. La seva passió per la música electrònica va començar a una edat primerenca quan es va convertir en clubber, i finalment es va convertir en una missió fa més de deu anys després de traslladar-se a Barcelona el 2007. Anteriorment, amb el nom de MìKO fins al 2019, Omvra ha tocat en diversos escenaris destacats. com ara Palais Brongniart (París), Ajuntament, Sala Instinto, Slow Club, Macarena (Barcelona) Rummels Bucht, Minimal Bar (Berlín), i La Casa Encendida (Madrid). No obstant això, va decidir reinventar el seu estil, agafant influència del costat més fosc de la música electrònica.
La selecció musical d’Omvra abasta una àmplia gamma, des de temes potents per a pistes de ball amb poca il·luminació fins a opcions més experimentals i adequades per als moments d’escolta. La seva essència musical està arrelada en els sons dels anys 80, incloent estils com Newbeat, Coldwave, EBM i Post Punk, que barreja hàbilment amb gèneres Electro i Techno. Els seus conjunts es caracteritzen pel principi del caos, on es poden produir elements inesperats, incloses les veus d’estil lliure.
KONVENT KLUB
https://www.instagram.com/konventklub/ https://www.instagram.com/fra9il/
https://www.instagram.com/elsa.gue.rra/ https://www.instagram.com/jofre.oliveras/
Konvent Klub és el col.lectiu de DJ’s i músics de Konvent, comunitat des d’on es resignifica, a través de l’art, un antic espai religiós i industrial en desús, en un context rural. Konvent Klub busca crear experiències musicals immersives per resignificar l’espai de ball com a espai de catarsis col.lectiva inclusiva, amb una línia eclèctica i oberta a la transformació; una celebració de la construcció a partir de les runes; un espai de festa arriscat i sense concessions.
caʇaraʇa (Mexico)
@chaoticbehaviors
chaoticbehaviors.bandcamp.com / soundcloud.com/purpura6 / facebook.com/purpura6
És el projecte de l’artista visuals i de soroll Andrea Nucamendi aka Purpura de Mèxic.
Aquesta vegada presentarà el seu nou projecte en el qual utilitza guitarra i electrònica.
Andrea Nucamendi Siliceo va néixer a Chiapas, Mèxic. Actualment viu i treballa a les muntanyes del Jura entre Suïssa i França, després d’haver obtingut un Màster en Pràctiques d’Art Contemporani al HEAD, Ginebra, amb un semestre a la Universitat d’Arts i Disseny de Kyoto. Des del 2014, sota l’avatar de PURPURA, realitza improvisacions electròniques preparades per crear paisatges sonors durs amb una sensibilitat extrema a l’espai-temps.
GATASANTA (Colombia/ Barcelona)
Artista, docent i DJ de música electrònica, figura imprescindible de la música i l’escena de l’art contemporani de Barcelona durant els últims 10 anys.
Els seus sets es mouen per electro, techno, acid i electrònica experimental difícil de catalogar, per generar una pista de ball eclèctica i elegant.
És la cofundadora de Shaddock Records, va ser col·laboradora activa del segell de techno austríac Pomelo. Com a músic ha format part prèviament de projectes com Inditext (amb Adrian Schindler & Eulàlia Rovira), Amas (amb Ivana Ray Singh), amb qui ha realitzat nombrosos concerts a Catalunya i Europa. Al 2022 forma el seu actual projecte WHITE chief, la seva vessant live amb diferents sintetitzadors i caixes de ritmes que interactuen amb un sistema visual mínim (una projecció) que per ella funciona com un acte de desmantellament de un sistema intern de contrarietat i auto sabotatge.
ESTEROS LIVE PROJECT (Argentina/ Barcelona)
https://www.instagram.com/esteros.live/
Esteros Live Project és el projecte principal del músic i productor argentí Eduardo Calero, amb què desenvolupa la seva faceta electrònica, experimental i filosòfica. Sota l’etiqueta de Ph.E.M. (philosophical electric music) l’artista barreja estils com l’IDM, Synthwave, Retrowave i Experimental amb la filosofia contemporània.
A Argentina, ha participat a les bandes de culte Lenin i 2 Chabones Tocando i el 2015 ha donat vida al seu primer projecte solista sota el nom El More Presenta.
El 2015 debuta com a Esteros Live Project amb el disc “The Lost and Found Box”, en què substitueix la guitarra per sons sintetitzats, samplers i estructures minimalistes apropiant-se d’una nova estètica que marca un abans i un després a la seva carrera.2018 també és l’any en què s’estableix a Barcelona (ciutat on viu actualment) amb l’objectiu de desenvolupar el seu art influenciat per les tendències musicals europees, amb les quals barreja les seves arrels rioplatenques.
A partir d’aquell mateix any comença una activitat continuada que té com a resultat el LP Peronisme For Tourists i l’Ep Private Dubai. Durant la pandèmia, edita 4 vídeo singles i dues col·laboracions (una es Istinto Basico amb el DJ i productor Nuuk) i l’altre es Details (amb una servidora). A mes edita el single Bi iU a on Eduardo deixa de fer parlar els samplers i agafa el micro amb una seguretat desarmant. Aquestes darreres produccions donaran vida al LP recopilatori “The P Song”.
IVANA RAY SINGH (Menorca/ Cal Rosal)
https://www.instagram.com/ivana_ray_singh/
https://www.youtube.com/watch?v=jfR4kMA9LZo
Ivana Ray Singh és artista inter-trans-disciplinària, membre de la comunitat artística Konvent i del col·lectiu Konvent Klub. Fundadora del grup mutant (de dúo fins a septet) de música electrònica i performance Amas (inspirat en les tradicionals bucejadores de perles japoneses) i creadora de Fetitxisme Sònic (podcast i plataforma focalitzada en l’ASMR) que co-pilota junt a la musicòloga Emilia Celona (aka @omvra_). És la comisària del Festival A Love Supreme, amb la participació especial aquest any de Roberto Vilella @musicadispersa
“Entramats que Signifiquen” és una performance de música electrònica i art d’acció inspirada per conceptes de física quàntica i feminisme interseccional.
A través del concepte de Realisme Agencial de la física Karen Barad – que proposa que les entitats emergeixen de les seves interaccions enlloc de pre-existir – l’artista genera so i “intra-accions” performàtico-sonores creades pel seu cos en diverses relacions, utilitzant micròfons de contacte, sampler i caixes de ritmes, amb lletres què busquen projectar una realitat desitjada des d’un punt de vista eco-feminista i de col·laboració interespècie. Un live què ens porta des de l’ambient i el noise, cap a l’electro i el techno industrial.
ALESSANDRA ZERBINATI (Italia)
Alessandra Zerbinati és una artista i músic de soroll italiana. Considerada una de les figures més extremes de l’escena italiana, les seves actuacions són una síntesi de teatre, dansa butō, actuació corporal i soroll dur.
Les seves obres tracten temes com l’avortament, la violència, la mort i l’abandó a través de l’amplificació i distorsió dels sons corporals així com l’ús d’instruments estranys que dissenya. Músculs contrets, esquerdes d’ossos, pell esquinçada, veus, sang, pipí, vòmits, secrecions vaginals, saliva, tantes eines que l’artista utilitza per apropar-se frontalment a l’oient traient la pols del que queda de l’empatia de cadascú.
Alguns l’hauran descobert al documental de Jérôme Florenville “To Who Will Hear”, o al LUFF l’any 2020. Any a partir del qual va dur a terme un projecte paral·lel amb la tira còmica “Sick Alex”, un alter ego bidimensional que farà ser part integral de cada actuació.
FETITXISME SÒNIC (Cal Rosal/ Barcelona)
https://www.instagram.com/fetitxisme_sonic/
https://linktr.ee/fetitxisme_sonic
És una plataforma d’esdeveniments, audiovisuals i podcast musical què proposa un viatge a l’inconscient sonor d’artistes dissidents, emergents i iconoclastes de l’underground català (i a partir d’aquest 2023, d’altres territoris Europeus i més enllà), què ens desvetllen els detonants sònics què les mouen a crear. Conduït per les artistes i agitadores culturals: Ivana Ray Singh i Omvra.
Es va inaugurar al desembre 2021 al Konvent, inspirades per la creixent fascinació per l’ASMR-estimulació sensorial a través del so i fenòmen cibercultural- i en els “triggers” (detonants) què impulsen a les artistes sonores i músics a la creació.
Amb especial èmfasi per donar veu a artistes dones/trans/no binàries/altres dissidents, l’any 2022 va ser seleccionat entre els 10 podcast musicals catalans a seguir per la revista Enderrock i aquest 2023 va ser escollit per l’Ideas Showroom del Primavera Pro, Festival Primavera Sound.
Ès el mitjà oficial de comunicació durant el festival A Love Supreme i oferiràn una cabina de “ASMR” perquè experimentem amb l’escolta profunda durant el festival.