CINEMA

Divendres 2/06/2017 – 20h

ORDET.  LA PALABRA

Director: Carl Theodor Dreyer

Actors: Henrik Malberg

              Birgitte Federspiel

              Preben Lerdorff Rye

Any: 1955

Nacionalitat: Dinamarca

Gènere: Drama Teològic

Subgènere: Cine religiós.

 

ARGUMENT

     En 1925, en el camp danès hi viu la família Borgen. La formen l’ avi Morten (Henrik Malberg), el seus fills Mikkel, casat amb Inger (Birgitte Federspiel), el jove Anders i Johannes (Preben Lerdorff Rye), un noi que ha embogit i proclama ser Jesucrist. El matrimoni te dues filles i la dona esta embarassada d’un nen.

La família és estrictament catòlica a excepció de Mikkel, que es mostra escèptic amb tot allò de contingut religiós.

Anders esta enamorat d’ Anne, la filla de Peter Petersen, un camperol veí que exerceix de sastre, però quan li va a demanar la seva mà, el pare li nega adduint que la seva fe és luterana i no vol veure vinculada a la noia amb una falsa creença.

L’ avi Morten intercedeix però no pot fer canviar el criteri de Peter.

Quan arriba el dia del part d’ Inger, el nen esta col·locat malament , l’ infantament es fa amb dificultats i la criatura mor. El metge que atén a la mare se’n va entenent que tot esta ja be però a les poques hores la dona expira davant la consternació de la família.

A l’ hora de la vetlla apareix Peter que, en tal situació de dol, es reconcilia amb Morten i decideix permetre que els dos joves es casin.

És llavors quan fa la seva aparició Johannes, ell li ha dit a la filla d’ Inger que despertarà a la mare i la nena s’ho creu. Davant el rebuig familiar, Johannes crida a la morta perquè es desperti i s’ aixequi, aquesta ho fa i Mikkel, el marit, l’ abraça entre les llàgrimes dels dos.

 

Konvent inicia una nova aposta audiovisual, basada en l’aprenantatge i l’entreteniment, a partir de la qual cada setmana es projectaran pel·lícules que trenquin amb la indiferència i la prostitució de la indústria audiovisual, per convidar el públic a anar, si escau, una mica més enllà.
Una selecció de LOLA BESSES, amb projeccions que intercalarà films clàssics, emblemàtics o moderns, alguns d’èxit i altres fracassats, buscant sempre un codi de sorpresa, reflexió i lliure interpretació. “Buscarem pel·lícules que no deixin indiferent, que facin que la gent es pregunti el per què”, ha explicat LOLA BESSES.
Tot un seguit de pel·lícules particulars, pensades, repensades i escollides al mil·límetre, a través de les quals es farà balanç d’un art que, segons considera, es troba en “bon estat de salut”, malgrat el mar de brossa que sovint l’envolta.
LOLA BESSES ha estat, durant tota la seva vida, fortament vinculada al món del cinema i l’audiovisual. Als anys setanta va començar a treballar amb el director de cine Pere Portabella, va formar part de l’equip de creació de l’Institut de Cine Català i va tirar endavant diversos muntatges i storyboards publicitaris. Al llarg dels anys, les pel·lícules i la passió pel cinema han ocupat la seva vida, convertint-se en un dels referents berguedans en aquest àmbit, malgrat voler-ho viure des de la rereguarda.